slovak ariel club in english about us in english

Višňa tour 2017

Celý rok som sa tešil na výlet s Višňom. Jeho nápad prejsť so synom počas letných prázdnin kus rodnej hrudy na motocykli sa mi veľmi páčil. Všetci sme zasypaný povinnosťami či už doma, alebo v práci a ani si neuvedomujeme ako nám život preteká medzi prstami. Preto prišiel Martin s myšlienkou, vyhradiť si aspoň jeden týždeň počas letných prázdnin na výlet so synom. Takú malú chlapskú jazdu. Deti rastú ako z vody a o pár rokov už nebudú deťmi a preto poďme na to hneď teraz, aby sme nič neprepásli. Na tohoročnú "Višňa tour" si chlapci vybrali Jawu 350 so sajdkou a začiatkom Augusta nám oznámili termín, v ktorom pôjdu naším krajom.

Višňičky na Malinô Brde

,,Na toto sme všetci čakali." V priebehu pár dní sme dali dohromady malú skupinku kamarátov, nadšených sprevádzať Višňovcov na ich tour. Všetci občas potrebujeme vypnúť, odľahčiť hlavu a prísť na nové myšlienky, tak prečo nie práve takto. V kruhu priateľov na krásnom výlete našou rodnou hrudou. Prvú časť výletu absolvovali chlapci len vo dvojici. Výjazd lanovkou na Malinô Brdo, nocľah v Hrabove a ráno priamy smer do Kláštora pod Znievom, kde sme sa mali všetci stretnúť. My sme zvolili trasu od Žiliny cez Kľak a Vrícko, aby sme najazdili dostatočný počet kilometrov a nie len rovinatým krajom. Všetci predsa milujeme tie kľukaté cestičky do kopca a z kopca, na ktorých už zákruty nik nepočíta. Pani Danišková nám spravila výbornú kávu a po krátkej porade sme sa vydali smer Tatry, úplne prázdnymi cestičkami popod Veľkú Fatru do Sučian na benzínku. Taký som bol nadšený z pohody pri jazde, že sa mi podarilo natankovať plnú nádrž motorovej nafty. Zistil som to až keď bola nádrž plná a pri hrdle sa objavila akási pena.

,,Niečo nebude v poriadku," povedal som si a letmo skontroloval plniaci stojan. ,,Jasné, toto sa môže podariť len mne, plná nádrž nafty." Našťastie môj Ariel nieje až tak citlivý na kvalitu paliva. Vypustili sme teda obsah nádrže koľko šlo a opäť natankovali voňavučký benzín. Nikdy sa nepodarí nádrž vyprázdniť úplne do tla, ale to malé množstvo čo v nej zostalo, nemôže u tak starého stroja robiť žiaden problém. Pobrali sme sa teda ďalej, cez Oravu na Zuberec a späť k Liptovskej Mare.

Obrovská zmrzlina v Hrádku a Cestou Slobody do Villy Siesta v Novom Smokovci, kde sme mali objednaný nocľah. Vždy usmiata hoteliérka Katka nás čakala s prípitkom Tatranského čaju a s výbornou večerou. Pre motocykle pripravili priestornú garáž a pre nás horúci kúpeľ vo wellnesse. My sme však odolali. Chceli sme si len tak posedieť  vonku na terase a nechať voľný priebeh diskusii o hocičom. Je tam naozaj krásne. Obrovské hory na jednej strane a výhľady do doliny na strane druhej.  To ticho a čerstvý vzduch, skrátka paráda. Na večer sa v Tatrách ochladí o niečo rýchlejšie a viac ako u nás, tak sme ešte chvíľu posedeli zabalený v teplých dekách a potom už len jeden drink a spať. Veď za prvý deň s Višňom sme ubehli zhruba 300 km a ešte nás čakali ďalšie dva perné dni. Chladný večer vystriedalo slnečné Tatranské ráno a my sme sa znovu pobrali spoznávať krásy Slovenska.

Navštívili sme Spišský hrad, prešli starou cestou cez Bránisko na Prešov, ďalej smer Vranov nad Topľou, ukázať sa mame, že sme v poriadku a poďme ho vpred malými dedinkami Severovýchodu Slovenska až k napoly opustenej obci Rohožník, ktorá snáď ani nieje na mape.  Tu sme doplnili sily a strávili ďalšiu noc.

Skoro ráno sme sa pobrali, tentokrát už bez Višňovcov, naspäť domov zasa cez opustené Bránisko, na ktorom sme stretli iba zopár cyklistov, cez Východnú a Bešeňovú do Kláštora pod Znievom. Vždy kadiaľ nás napadlo, po cestách druhej a tretej triedy. Nedalo mi nezopakovať si nenapodobiteľné zákruty z Vrícka na Kľak, a ako posledný som už len telefonicky zahlásil šťastný príchod domov.

V priebehu nášho výletu sme za tri dni šťastne najazdili 1000 km a spoznali nové miesta, no zistili sme tiež, že mnohý máme značné rezervy v spoznávaní východu našej krásnej krajiny a preto už dnes viem, ako bude pokračovať ďalší ročník "Višňa tour". Pôjdeme spoznávať Šíravu, Domašu a Duklu. Tiež naše Tokajské oblasti, či Ružín a Planiny. Teš sa Višňa a trénuj na mape, budeš nám robiť sprievodcu. Tešíme sa na všetko čo pre nás pripravíš a ďakujeme Ti za krásny výlet s Višňami!

Kajo, Majo, Michal, Dano a Lenka.